• Zdravstveni dom Nova Gorica: 05 338 32 00

  • Klic v sili: 112

  • Nujna medicinska pomoč: 05 330 11 17

NE VSTOPAJTE

v prostore Zdravstvenega doma s povišano telesno temperaturo, kašljem ali težkim dihanjem!
Svojo ambulanto kontaktirajte po telefonu!

SPREMENJEN REŽIM DELOVANJA ZD NOVA GORICA!

 

Obveščamo vas, da od srede, 18.3.2020, do nadaljnjega, ZD Nova Gorica, zaradi pojavnosti COVID 19 in razglasitve epidemije v državi, zapira vrata vseh dislociranih enot in koncesionarskih ambulant! Kjub temu lahko pacienti za nasvet še vedno po telefonu pokličete v ambulanto svojega osebnega zdravnika.

 

OPOZORILO

Koronavirus

V kolikor imate znake infekta (slabo počutje, kašelj, povišana telesna temperatura,…) in potrebujete zdravstveni nasvet se poleg ambulante izbranega zdravnika lahko obrnete na spodnje tel. številke:
Za odrasle (pon - čet: 8.00 - 20.00, pet: 8.00 -15.00): 051 656 580 in 051 656 588
Za otroke (pon - pet: 8.00 - 15.00): 051 656 509

Napotki psihologov za obvladovanje strahu in stresa zaradi koronavirusa

datum: 17.03.2020

kategorija: Novice

Trenutna epidemiološka situacija je resen zdravstveni problem, vendar ne smete dovoliti, da zaskrbljenost v zvezi s tem povsem prevzame kontrolo nad vašim življenjem. Za obvladovanje tesnobe in zaskrbljenosti si lahko pomagamo na različne in preproste načine. Imejte v mislih, da je trenutna situacija težka, vendar bo minila.

Popolnoma naravno je, da v teh dneh doživljamo različna čustva, občutke in misli, ki so povezana s trenutno epidemiološko situacijo z virusom COVID-19. Ljudi nas je običajno strah neznanega ali nečesa, kar ne moremo nadzorovati. V naslednjih dneh lahko izkusite strah, tesnobo, nezaupanje, nemoč ali zaskrbljenost. Morda povečano razdražljivost ali jezo, ob tem pa tudi napetost v telesu. 

žalost, depresija

 

KAKO SI LAHKO POMAGAMO, ČE OBČUTIMO ZASKRBLJENOST?

  • Socialne stike vzdržujmo preko novih tehnologij (telefon, socialna omrežja, elektronska pošta, Viber, Skype) in svoje strahove delimo z ljudmi, ki jim zaupamo.

  • Že osnovna skrb za zdrav način življenja je eden od korakov, s katerim lahko izboljšamo svoje telesno in psihično počutje (zdravo prehranjevanje, telesna aktivnost, dovolj spanca).

  • Za sprostitev izberimo aktivnosti, ob katerih se počutimo prijetno in niso škodljive za naše zdravje (branje knjige, meditacija, poslušanje glasbe).

  • Kljub temu, da se je ritem življenja večine ljudi v teh dneh spremenil, poskušajmo uvesti vsakodnevno rutino, ki nam bo vrnila občutek predvidljivosti in nadzora.

  • Pomislimo na dejavnosti, ki so nam v preteklosti pomagale ob težkih življenjskih situacijah, in jih ponovno uporabimo.

  • Ostanimo informirani, vendar informacije obvladujmo, tako da:

    • se pri iskanju informacij opirajmo na zanesljive vire (Ministrstvo za zdravje, NIJZ, WHO);

    • čas, namenjen iskanju informacij, omejimo le na del dneva;

    • zmanjšajmo izpostavljenost medijskim vsebinam, ki nas še dodatno vznemirjajo.

  • Ob pojavu negativnih misli (strah pred okužbo sebe in svojih bližnjih, strah pred simptomi, strah pred ekonomskimi posledicami trenutne situacije) aktivno ukrepajmo:

    • Ob takih mislih se pogosto spontano pojavijo tudi telesni odzivi (plitvo dihanje, pospešeno bitje srca, napetost v mišicah, znojenje, glavobol), ki so popolnoma nenevarni in izzvenijo ob umiritvi misli.

    • Ob pojavu negativnih misli lahko svojo pozornost preusmerimo na dražljaje iz zunanjega okolja, ki nam nudijo prijetne občutke.

    • Lahko pa jih umirimo tudi tako, da poskušamo trenutno situacijo oceniti čim bolj realno, na prihodnost poskušajmo gledati čim manj katastrofično.

    • Poskušajmo se raje osredotočiti na stvari, na katere imamo vpliv, kot pa na tiste, ki so izven našega nadzora.

  • Zaznajmo in sprejmimo čustva, ki jih čutimo, ter jih izrazimo na primeren način.

  • Bodimo strpni, pomislimo tudi na druge, predvsem na ranljive skupine prebivalstva, in kako jim lahko pomagamo na način, da ne ogrozimo svojega zdravja.

 

stiki na daljavo-koronavirus

 

ZD Nova Gorica vam v trenutni epidemiološki situaciji nudi tudi psihološko podporo

 

Za podatke o ustreznih oblikah pomoči ali samo za podporo in pogovor se lahko obrnete tudi na nacionalne telefone za pomoč v stiski:

  • Klic v duševni stiski:  01 520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj).

  • Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (24 ur/na dan, vsak dan). Klic je brezplačen.

  • TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro). Klic je brezplačen.

 

Pomoč lahko poiščete tudi na internetnih straneh:

  • #tosemjaz – spletni portal namenjen otrokom in mladostnikom www.tosemjaz.net.

  • Med.Over.Net – spletni portal na temo zdravja, duševnega zdravja in drugih področjih www.med.over.net.

  • NeBojSe – spletni portal Društva za pomoč osebam z depresijo in anksioznimi motnjami DAM www.nebojse.si

  • Spletna postaja za razumevanje samomora in pomoči, ki je na voljo. www.zivziv.si

 

Center za duševno zdravje odraslih ZD Nova Gorica

preventivni programi